Bloggvänner

lördag 4 juni 2011

Fredagens lilla utflykt...

                      Lantliga öhr..
  Så mysigt att strosa bland alla vackra blomster....
                Både inomhus o ute....
                Rostigt lusthus......
              Mysig liten butik i Sävsjö....
              Shabby inredning....
 

                 Sommar idyll i småland....
                 Frenillas bod Skirö.....
                  Butik o cafe....

Vi startade i Lantliga Öhr på klockaregårdens trädgårdsbutik, så mycke mysiga ting o fina växter, har ni inte varit där! rekommenderar jag absolut ett besök!! sen hade jag fått lite tips här på bloggen, så det blev ett besök på Sockerklaras i Sävsjö såå mysig butik, men blev bara ögon shopping :) sen bar det av till Vetlanda, där fanns en o annan blomster butik... Färden fortsatte mot Skirö, villken idyll, o där hamnade vi hos Frenillas bod,där det fanns mysiga ting och serverades gott kaffe... Så mysig lantlig idyll,vi fick gå in i Gunillas trädgård med sjö tomt o kika.Trevligt.. sist hamnade vi  på en handels trädgård vid Ekenäs sjön, som hade väldigt fina blommor. Villken trevlig dag! med solen som sken från en klarblå himmel. Gissa om jag var trött när jag kom hem efter en såå rolig heldag... Hoppas ni har det bra! Så roligt att ni kikar in.... Kramizar Jessica.

12 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag du haft!
    Älskar ju småland..så jag kanske snart skulle ta mej i kragen och åka till Växjö...
    Min mamma kommer ju därifrån...så jag känner mej som iaf en halv smålänning...hihi
    Önskar dej en underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hihi - vad roligt, ser att du "snurrat runt" i mina barndomstrakter! Bodde i Sävsjös omnejder som liten för att sedan flytta hemifrån till "metropolen" Vetlanda! Bor dock inte kvar där längre, nu bor jag i "Astrid-Lindgren-land". =)
    Sockerklaras vill jag gärna besöka, har precis handlat från nätbutiken. Hur mycket fint som helst!
    Ha en fin dag.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Halloj vännen
    Vilken härlig dag du haft :) mysigt att bara gå runt o strosa lite .
    Ha en skön kväll
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  4. **Vita drömmar och svarta tassar**

    Funkar fortf inte att kommentera suck""Men vad kul att du hittade lite ställen...socker klaras har jag tänk åka till och till skirö såg hel mysigt ut.....härlig dag iaf för er..

    Ha en skön helg
    Kram wivi

    SvaraRadera
  5. Så kul att du hittade till både Sockerklaras och Frenillas bod!!:) Bara fråga om du ska ut och åka igen, kanske har jag fler tips att komma med!:)Mina kunder är ju till 95 % shabby chic/lantliga butiker!
    Det låter som att ni hade en underbar dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar utflykt, med massor av mysiga butiker. Sävsjö har jag passerat med tåg åtskilliga gånger:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Jo då, du är med...hann skriva ner de bloggar som anmält sig innan blogger kraschade...så jag har dig redan ner packad i lotterilådan:) KRAM

    SvaraRadera
  8. Åh jisses så många fina ställen du har varit på, helt underbara. Visst är det härligt att bara strosa runt i det vackra och titta på allt. Ha de bäst..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. En sån dag, så mycket vackert! Kan tro att inspirationen är på topp nu =)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Vilken mysig utflykt du varit på. Vilka charmiga butiker. Ska tänka på det när jag beger mig till stugan i sommar, åker då igenom Småland. Ha en fin fortsatt vecka.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Har nu äntligen slagit mig ner framför datorn med en mugg kaffe för att besöka din blogg. Har varit dåligt med det den sista tiden. Njutit av alla fina bilder mm. Vad som hänt den sista tiden är kul att läsa. Du verkar ha haft det hur härligt som helst :) Kramar från Maria

    SvaraRadera
  12. Vilka trevlig ställen du besökt, ska försöka ta mig till Sockerklaras p väg ner på semestern. Ha en så trevlig dag och botanisera gärna bland våra väskor. Det är inte så många kvar, så om det är någon kulör som du saknar kan vi sy upp:) Christina

    SvaraRadera