Bloggvänner

tisdag 30 juli 2013

♥ Hallon mums...


Hejsan!
Haft en trevlig fikastund med 
M O R 
Fick ju hallon för ett tag sedan
som jag frös in
så  i dag  provade jag ett nytt recept
Kladdkaka med vit choklad 
o såklart
HALLON
Super god o enkel
det gillar jag!


Roligt att piffa med porslin o servetter..


Och tända ljus på eftermiddagen
en sån här regnig
 mellan dag
"sol o värme kommer ju åter framåt veckan"

Om i vill ha receptet kommer det här

100 g smör
100 g vit choklad
2 dl socker
2,5 dl mjöl 
2 tsk vanilj socker
2 ägg
Hallon

Smält smöret
 dra åt sidan, bryt chokladen
i bitar och rör om tills det smält

Vispa socker och ägg poröst

Blanda mjöl och vanilj socker

Vispa sedan i hop allt
Häll i smord form
strö över massor av Hallon

gräddas i 200 g ca 25 min
kolla med sticka 
den skall vara ganska lös
jag fick öka tiden från 15 till 25 min

Lycka till
Ha en skön kväll
regn kram Jessica


13 kommentarer:

  1. Mysigt med en fika stund med mor♥
    Den kakan hade jag gärna smakat också :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica!
    Vad mysigt att ta en fika med mamsen. Den där kakan ser otroligt smaskig ut. Tur att jag inte har ingredienser hemma för annars hade jag provat på diiirekt och ätit upp allt. hihi Jag har också börjat tända ljus nu när det har blivit så grått och mulet på kvällarna.

    Ha det så gott!
    Kramen ~ Ina

    SvaraRadera
  3. Så mysigt att fika med lilla mamma! Visst är det gott med hallon paj!! Åt ju det för några dagar sedan...och den var helt magisk!!
    Önskar dej en härlig onsdag...och hoppas att vädret är bättre idag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Mums va gott,det måste provas.:)))Ha en fin dag.Kraaaam Ulrika

    SvaraRadera
  5. Verkar underbart gott. Tack för tipset.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Åhh så gott! måste provas:) den har ju allt:) ha de gott..kramiz

    SvaraRadera
  7. Å, det där såg verkligen gott ut! Den ska jag nog prova när tjejerna kommer på middag nästa gång. Tack för tipset!
    En riktigt fin torsdag önskar jag dig!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Låter gott! Det receptet skall jag ta hand om. =0)
    Ja, snart skall vi kunna njuta lite extra igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. så gott det ser ut.
    (Hej!
    Jag har en liten fråga på min blogg, hoppas att du kan hjälpa mig med den.
    Kram
    Hanna)

    SvaraRadera
  10. Åh så smarrig den kakan ser ut !!
    Passar bra att testa den nu när hallonen är mogna, så tack för receptet !
    Ha det gott ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  11. Oj vad det ser gott ut! Här har vi också ljus tända lite då och då, det är nog dags att bunkra upp med båda värmeljus och kronljus.

    Ha en fin fredag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Hallon...mums!! Som du kanske vet älskar jag hallon och plockar nästan varje dag här på torpet...det finns jätte mycket här ;))
    Önskar dej en varm och solig helg min vän!!
    Nu ska jag snart ut i solen.....
    Kram

    SvaraRadera
  13. låter god och ser god ut
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera