Bloggvänner

söndag 22 mars 2015

♥ Det där med..


Hästkrafter som jag skrev om för ett tag sedan
Det är nämligen sonen som har blivit stolt ägare
till en Corvette..
Med inte mindre än 400 hästkrafter
(Så man får vara lätt på gasen)

Nu när snön har försvunnit passade jag o Janne
På att låna den för att Söndagsåka
;0


Det blev Tipspromenad
Så bistert så blodet nästan frös till is
brrr
Men skönt efteråt...


Så kaffe pausen var inte så dum
(för att klara resten av rundan)


Måste ju visa
 "Emil ägaren själv"
Kan säga att det är något visst med
det där v8 ljudet
Och visst är den snygg?!
Hoppas att Påsken blir fin då
äger den stora Elmia bil o mc mässsan
 rum här i Jönköping
då invaderas stan av bilar o mc
Det är kul

Ha en fin forts på söndagen
Kram kram Jessica


7 kommentarer:

  1. Wow, det var länge sedan jag åkte Corvett! En kompis hade en någon gång på 70-80-talet. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Så kul att få låna bilen!! Förstår att Emil är stolt!!
    Ja du, vilket väder...här är bara +2c och BLÅSER!!!!Brr...så skönt att vara inne!
    Önskar dej en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vilken bil! Läcker. Ja idag var det rent förskräckligt så kallt det var, inga promenader där inte. Min favvoloppis ligger i Ölmstad (Rumänienhjälpen). Är jag i stan(Jkpg) blir det kanske Erikshjälpen eller Kungsporten. Sommartid blir det en hel del Östergötland med väninna därifrån. Där finns bla Majas loppis som är jättetrevligt.
    Ha en fin vecka!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  4. Hoppla hoppla det var inte dåligt, kul med första bilen. Grattis och lycka till får du hälsa.
    Det lär nog bli många turer på reselistan för dig i den kan jag tänka mig.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Tjohej vilken bil!
    Det var snällt av sonen att låna ut dyrgripen :)

    Önskar dig en fin kväll!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  6. Vilken fräck bil! Och den vågade han låna ut till er?! ;0) Du, jag är helt med på att det där mullerljudet är något särskilt!
    Vann ni något på tipspromenaden då?!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Åh häftig BIL!! V8 känner jag till eftersom vi tillhörde Folket med stora bilar på 70 talet.Mina 4 bröder hade v8 allihop:) Snällt han låna ut den!!!? Ja visst är det kallt ute,i morgon bättre säger dom..Ja gubben är snäller mot mig,det är la såna di ska va,hahaha.Kram Gunilla. Ps..Det gick väldigt bra på sjukhuset í dag

    SvaraRadera