Bloggvänner

måndag 4 maj 2015

♥ Ny vecka nya tag..

Piontulpaner

Hej
Veckan inleds med regn
och jag som hade tagit ledig!!
bla för att vi skulle
jobba lite på våran fyrkant 
ståda upp lie och plantera lite blommor
Sprang en sväng på torget i Lördags
i regn/Snöblasket...
kommande helg är det ju jobb igen
och jag ville ha lite växter inhandlade
samt de fina pion tulpanerna ovan 

Dock sätter jag inte ut krukorna än :)
utan de får stå på altanen

Men de får stå kvar i kassarna 
tills det blir bättre väder..


Bara ett snabbvarv på en loppis
(när gubben skulle in på en fiskebutik)

En lampskärm för en tia det är väl fynd ?!
Skall bara hitta en fot till den..

I morgon skall jag till Nettan o fika
det ser jag fram emot ..


Förresten köpte jag luktärtor
Black Night
 med beskrivning
mörkt kastanjefärgade blommor
 med svart lyster..
Väldoftande.. 
Däremot såg jag inte upp med
 att de skulle förkultiveras inne
Men kan man plantera dem direkt?!
49 kr för en påse frön ;(
Då vill man ju gärna ha blommor
:O

"Bäst att komma ur morgonrocken nu"

Ha en fin vecka
Kram Jessica

7 kommentarer:

  1. Så vackra tulpaner tänk när de slår ut. WoW. luktärten kan du så direkt men det tar lite längre tid då. Lägg dom i vatten ett dygn innan. Undrar om du inte kan sätta dom inne med nu mina tog bara två veckor innan de kom upp.Och ska man sätta ut dom så måste det vara frostfritt, undrar om det blir det före midsommar i år. hihi
    Lycka till Kram Meta.

    SvaraRadera
  2. vet du vad den sorten har jag aldrig sett förut- Första anblicken tyckte jag att det var julkulor, det ät ju inte klokt.
    jättevackra.

    SvaraRadera
  3. Fin lampskärm vettja:) Så trökigt ätt du inte fick väder idag,regnar nästan hela tiden!Aldrig hört talas om de blommorna.
    Du resan var underbar,tuff som sjutton men det var värt varje träning...o glas vin också för den delen...Kram Gunilla ♥

    SvaraRadera
  4. Underbara tulpaner, tänk så många sorter det finns. Är också ledig idag, har köpt lite blommor som jag skall plantera när vädret blir bättre... här har det regnat hela dagen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Tänk att vi alltid ska vara så beroende av vädret. Mina lökar som jag köpte på Madeira har jag satt här inne och de frodas så fint men inte sjutton vågar jag sätta ut dem för rätt som det är kommer det en frostnatt.
    Idag vet man inte om man vågar sig ut för man kanske slår sig i huvet av de tunga regnmolnen..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Ja du vilket konstigt väder det är! I morse när jag gick upp var det +11c..Lät spännande med färgen på luktärtorna! Det är en av de vackraste blommorna jag vet...så jag håller tummarna för att dom kommer att blomma! Ha en fortsatt bra dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Luktärter som är så fina och doftar så gott...det är farmor för mej ;))
    Hon hade alltid luktärter i "salen"....och dörren dit var alltid stängd, men när man öppnade den så spred sej doften av luktärter ;))..
    Kramis bia

    SvaraRadera